چطوری میشه

نحوه استفاده از BuddyPress برای ایجاد یک شبکه اجتماعی

نحوه استفاده از BuddyPress برای ایجاد یک شبکه اجتماعی

وقتی به شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کنید، سه مورد بزرگ به سمت شما می‌پرند، فیس‌بوک، توییتر و +Google.

شبکه‌های اجتماعی چیزی را ارائه می‌کنند که سایت‌های سنتی نمی‌توانند به همان میزان ارائه دهند: جامعه. در همه این وب‌سایت‌ها یک جریان ارتباطی دائمی بین اعضای آن و مردم وجود دارد و این چیزی است که ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید.

ممکن است در استفاده از یکی از سه مورد بزرگ برای اهداف خود مردد باشید. آنها می توانند عملکرد سرویس را تغییر دهند تا دیگر دقیقاً همان کاری را که شما می خواهید انجام ندهد. ممکن است صرفاً در مورد اطلاعات محرمانه ای صحبت کنید که برای داشتن آنها در سرور شخص ثالث در جایی احساس راحتی نمی کنید، مهم نیست چه تضمینی به شما داده می شود.

اگر آشنا به نظر می رسد، پاسخ به مشکلات شما می تواند بادی پرس باشد. این یک افزونه وردپرس است که به گفته سازندگان آن، Automattic، “شبکه اجتماعی در یک جعبه” است. در این پست قصد دارم توضیح دهم BuddyPress چیست، چرا ممکن است به آن نیاز داشته باشید و نحوه نصب و گسترش آن را به شما نشان دهم.

چرا باید از BuddyPress استفاده کنید

15+ Best BuddyPress Plugins You Must Have

در حالی که شبکه‌های اجتماعی کنونی برای ایجاد یک جامعه بزرگ بسیار مفید هستند، اگر بخواهید فقط یک شبکه اجتماعی کوچک برای شرکت، علاقه خاص، تیم ورزشی یا چیز دیگری ایجاد کنید، ممکن است ایده‌آل نباشند.< /p>

ممکن است شرکتی داشته باشید که در آن احساس راحتی نداشته باشید که یک گروه یا منطقه در یک وب سایت خارجی ایجاد کنید، یا آن سایت ها دقیقاً آن چیزی نیستند که به دنبال آن هستید. شما می‌خواهید که کارمندانتان به صورت آنلاین با یکدیگر در ارتباط باشند، اما می‌خواهید کنترل کاملی بر همه چیز در مورد وب‌سایتی که استفاده می‌کنند داشته باشید.

BuddyPress این گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد و بسیار آسان و سریع بر روی سرور خود راه اندازی می شود. استفاده از BuddyPress به شما یک شبکه اجتماعی خصوصی و صمیمی‌تر می‌دهد. این می‌تواند یک شبکه اجتماعی باشد که در آن همه جنبه‌ها را کنترل می‌کنید و فقط از ویژگی‌هایی استفاده می‌کنید که فکر می‌کنید ضروری هستند.

بیایید نگاهی به نحوه نصب BuddyPress بیندازیم.

نحوه نصب BuddyPress

How to Install BuddyPress

اگر تصمیم دارید BuddyPress را امتحان کنید، نصب آن ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در دایرکتوری پلاگین وردپرس جستجو کنید. (که وقتی وارد وردپرس می‌شوید در قسمت افزونه‌ها > افزودن جدید است) و روی «اکنون نصب کنید» و سپس دکمه «فعال‌سازی» را کلیک کنید.

تنظیمات BuddyPress

هنگامی که نصب کامل شد، یک گزینه BuddyPress جدید در زیر برگه تنظیمات خود مشاهده خواهید کرد. اینجاست که می‌توانید ویژگی‌ها، صفحات و موارد دیگر BuddyPress خود را از طریق 3 بخش اصلی انتخاب کنید.

BuddyPress Components

بخش اول مربوط به مؤلفه‌ها است. توصیه می‌کنم اجزای «نمایه‌های توسعه‌یافته» و «تنظیمات حساب» را فعال بگذارید و سپس چند مورد دیگر را که فکر می‌کنید استفاده خواهید کرد انتخاب کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید «اعلان‌ها» را برای کاربران خود یا «پیام‌های خصوصی» فعال کنید تا کاربران را تشویق کنید تا با یکدیگر آشنا شوند.

BuddyPress Options

بعدی بخش اصلی گزینه‌ها است که می‌توانید ویژگی‌های مختلف اعضا را فعال یا غیرفعال کنید. اینجا همچنین جایی است که می‌توانید بین طراحی قدیمی یا جدید BuddyPress یکی را انتخاب کنید.

BuddyPress Pages

سپس اگر روی بخش صفحات کلیک کنید، گزینه‌هایی برای تنظیم (حدس زدید) صفحات اصلی BuddyPress خود را پیدا خواهید کرد. بسته به مؤلفه‌هایی که فعال کرده‌اید، گزینه‌های مختلف صفحه «دایرکتوری‌ها» خواهید داشت.

همچنین، اگر گزینه “عضویت: هر کسی می تواند ثبت نام کند” را در صفحه تنظیمات اصلی وردپرس خود فعال کرده اید، می توانید گزینه ثبت نام و صفحات فعال را برای اعضای جدید برای ثبت نام در سایت اجتماعی خود انتخاب کنید.

توجه: اگر صفحه‌ای برای یکی از مؤلفه‌های خود ایجاد یا تنظیم نکرده‌اید، اعلامیه‌ای مانند آنچه در تصویر صفحه‌نمایش بالا وجود دارد، خواهید دید. فقط روی پیوند “تعمیر” کلیک کنید تا به طور خودکار صفحه ای برای مؤلفه خود ایجاد و اختصاص دهید تا مشکل به سرعت حل شود.

موارد منو BuddyPress

پس از اتمام تنظیمات اولیه برای BuddyPress، ممکن است چند برگه جدید در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. اینها ممکن است شامل فعالیت، گروه‌ها و ایمیل‌ها باشد.

Activity یک فید در حال اجرا از هر چیزی است که در سایت BuddyPress شما اتفاق می افتد. این فقط برای سرپرست در دسترس است و به شما امکان می‌دهد فعالیت‌ها را بر اساس نوع فیلتر کنید، مانند «یک گروه ایجاد کرد» یا «عضو جدید ثبت‌شده».

برگه گروه‌ها به شما امکان می‌دهد گروه‌های کاربری را در سایت ایجاد و مدیریت کنید. این گروه ها در سه نوع هستند:

  • Public: این گروه ها برای همه اعضای سایت باز هستند. همه ارتباطات درون این گروه ها قابل مشاهده و جستجو هستند.
  • خصوصی: این گروه‌ها برای همه اعضای سایت باز هستند. همه ارتباطات درون این گروه ها قابل مشاهده و جستجو هستند.
  • پنهان: این گروه ها کاملاً از دید همه پنهان هستند و فقط از طریق دعوت توسط مدیر گروه قابل دسترسی هستند. آنها هرگز در فهرست گروه یا از طریق جستجو در سایت ظاهر نمی شوند. محتوا را فقط اعضای گروه می‌توانند ببینند.

برگه ایمیل‌ها شامل همه پیام‌های ایمیل پیش‌فرض استفاده شده توسط BuddyPress می‌شود. این شامل تأیید آدرس ایمیل برای کاربران تازه ثبت نام شده، فعال سازی حساب، ایمیل اعلان برای زمانی که یک عضو به پست یک عضو دیگر پاسخ می دهد، دعوت های گروهی و موارد دیگر می شود. بسته به مؤلفه‌هایی که فعال دارید، قالب‌های ایمیل کم و بیش را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید متن و طراحی ایمیل‌های خود را با استفاده از گزینه‌های داخلی سفارشی کنید – در اینجا یک راهنمای عالی در مورد نحوه الگوهای ایمیل BuddyPress را سفارشی کنید.

ابزارک های BuddyPress

BuddyPress Widgets

همچنین مجموعه‌ای از ابزارک‌های نوار کناری جدید برای استفاده به شما داده می‌شود. آنها عبارتند از:

  • گروه های (BuddyPress)
  • اعضای (BuddyPress)
  • (BuddyPress) اعضای اخیراً فعال
  • (BuddyPress) چه کسی آنلاین است

به‌علاوه این ویجت‌ها، یک ویجت ورود به سیستم در نوار کناری شما ایجاد می‌شود تا اعضا از آن برای ورود به سیستم استفاده کنند، یا اگر اجازه می‌دهید یک حساب ثبت کنند.

ویژگی های کلیدی BuddyPress

ما در بالا به چند مورد از این موارد به طور خلاصه اشاره کردیم، اما اجازه دهید ویژگی‌های کلیدی شاداب افزونه اجتماعی BuddyPress را بررسی کنیم.

جریان فعالیت

BuddyPress Activity Streams

ویژگی اساسی BuddyPress جریان فعالیت است. هر عضو می‌تواند به‌روزرسانی‌های جریان فعالیت خود را از نمایه خود پست کند.

هر جریانی را می‌توان توسط هر عضوی با استفاده از اعلان RSS یا ایمیل دنبال کرد. و استفاده از نماد @ و به دنبال نام کاربری عضو به شما امکان می دهد تا آن کاربر را در جریان خود ذکر کنید، به روشی بسیار مشابه با موردی که در حال حاضر توسط توییتر استفاده می شود.

جریان‌ها می‌توانند توسط اعضا نظر داده و به‌عنوان موارد دلخواه برای افزایش بحث‌ها برچسب‌گذاری شوند. هر گروه همچنین دارای جریان فعالیت خاص خود است که توسط قابلیت مشاهده گروه کنترل می شود.

گروه های کاربر

BuddyPress User Groups

ما قبلاً به یکی از ویژگی‌های کلیدی BuddyPress اشاره کرده‌ایم: گروه‌های کاربری. ایجاد گروه‌های متعدد به شما امکان می‌دهد ارتباطاتی را که بین اعضای سایت شما اتفاق می‌افتد بخش‌بندی کنید و به آن‌ها اجازه دهید بحث‌های متمرکز در هر گروه داشته باشند.

آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که در صورت نیاز به انجام این کار، مکالمات را برای منتخبی از افراد خصوصی نگه دارید. نمونه ای از استفاده گروهی ایده آل برای شرکتی است که می خواهد بحث های خود را بر اساس بخش یا مکان جدا کند.

اعضا و دوستان

BuddyPress بر روی سیستم اصلی کاربر وردپرس گسترش می یابد. کاربران اکنون “عضو” هستند و می توانند چندین کار را انجام دهند که بیشتر با انتظارات کاربران رسانه های اجتماعی شما مطابقت دارد. اعضا می توانند با سایر اعضا دوست شوند و به آنها امکان ارتباط اجتماعی متمرکزتری را می دهند. آنها می توانند فیدهای فعالیت سایر اعضا را دنبال کنند و همچنین در بحث های گروهی مختلف شرکت کنند و مستقیماً با سایر اعضا ارتباط برقرار کنند.

نمایه های کاربر گسترده

BuddyPress Extended User Profiles

نمایه کاربر اصلی در وردپرس سفارشی سازی زیادی را ارائه نمی دهد. BuddyPress با افزودن گزینه‌ها و ویژگی‌های جدید این مورد را تغییر می‌دهد. وقتی کاربران وارد نمایه خود می‌شوند، گزینه‌های جدیدی را برای فعالیت، اعلان‌ها، پیام‌ها، دوستان و گروه‌های خود می‌بینند (باز هم بسته به مؤلفه‌هایی که فعال کرده‌اید).

BuddyPress Edit User Profile

وقتی کاربران روی گزینه نمایه > ویرایش کلیک می‌کنند، می‌توانند اطلاعات شخصی مانند نام کاربری، تصویر نمایه، تصویر جلد و هر فیلد سفارشی دیگری را که اضافه کرده‌اید ویرایش کنند.

BuddyPress Custom Profile Fields

و صحبت از فیلدهای سفارشی – BuddyPress گزینه ای را برای شما در نظر می گیرد که می توانید فیلدهای کاملاً جدیدی را به ثبت نام کاربر اضافه کنید. شما می توانید این فیلدها را به منظور ثبت نام الزامی کنید یا به سادگی وسیله ای برای اعضا برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد خود در نمایه خود قرار دهید.

تمدید نصب BuddyPress خود

همانند وردپرس، BuddyPress را می توان با استفاده از تعداد زیادی افزونه ایجاد شده به طور خاص برای آن گسترش داد. در اینجا چند افزونه برای بررسی وجود دارد.

BuddyBoss

BuddyBoss

وقتی انجمن آنلاین خود را ایجاد می‌کنید، ممکن است بیشتر از چیزی که BuddyPress ارائه می‌دهد بخواهید. شاید بخواهید پروفایل‌های عضو قابل تنظیم، امکان ایجاد گروه‌های اجتماعی، آلبوم‌های اعضا، پشتیبانی از رویداد (از طریق رویدادهای Calendar Pro)، ارائه دوره‌ها (ala LearnDash، یا حتی فروش عضویت) را اضافه کنید. این جایی است که BuddyBoss وارد می‌شود. این افزونه قدرتمند این ویژگی های انجمن و موارد دیگر را اضافه می کند تا بتوانید بهترین سایت BuddyPress خود را ایجاد کنید.

درباره BuddyBoss بیشتر بدانید

BuddyPress Groupblog

BuddyPress Groupblog

در حالی که یک وبلاگ مرتبط با سایت شما وجود دارد، این افزونه به شما امکان می دهد تا گزینه های Groups را گسترش دهید تا یک وبلاگ را به هر گروه ایجاد شده اضافه کنید. از آنجا مدیران گروه می توانند نقش های کاربری را برای وبلاگ اختصاص دهند.

درباره Groupblog بیشتر بدانید

BuddyPress Activity Plus

BuddyPress Activity Plus Free WordPress Plugin

این افزونه مفید به کاربران امکان می دهد پست های یکدیگر را با دکمه های اشتراک گذاری آشنا به سبک فیس بوک تبلیغ کنند. این افزونه همچنین به اعضا امکان می دهد تصاویر، ویدیو یا پیوندهایی را در جریان فعالیت شما جاسازی کنند که اشتراک گذاری رسانه در سایت شما را ساده می کند.

درباره Activity Plus بیشتر بدانید< /a>

نمایه های کاربر پیشرفته Youzify

Youzer Advanced User Profiles

Youzify (که قبلاً Youzer نام داشت) یک افزونه ممتاز است (برخلاف سایر افزونه‌های رایگانی که ذکر کردیم)، اما اگر قصد دارید شبکه اجتماعی خود را با BuddyPress بسازید، حتماً باید داشته باشید. این افزونه گزینه‌هایی را برای نشان‌ها، شکلک‌ها، ورود به سیستم اجتماعی، نظرات، اشاره‌ها و موارد دیگر اضافه می‌کند (Youzify را بررسی کنید ببینید این افزونه چه کارهای دیگری می تواند انجام دهد).

درباره YOUZIFY بیشتر بدانید

BuddyPress Docs

BuddyPress Docs

این افزونه اسناد مشارکتی را به انجمن BuddyPress شما اضافه می کند. به این ترتیب اعضا و گروه‌ها می‌توانند روی پروژه‌ها، رویدادها، ملاقات‌ها و موارد دیگر با هم کار کنند.

درباره اسناد بیشتر بدانید

rtMedia Gallery for BuddyPress & bbPress

rtMedia Gallery for BuddyPress & bbPress

rtMedia یک برگه رسانه جدید برای پروفایل ها و گروه های کاربر BuddyPress اضافه می کند. به این ترتیب اعضا می توانند تصاویر، ویدئوها و حتی نمایش اسلایدهای خود یا رویدادهای گروهی را به هم متصل کرده و به اشتراک بگذارند.

درباره rtMedia بیشتر بدانید

خیلی بیشتر از این مجموعه کوچک از افزونه ها وجود دارد (در اینجا مجموعه ای از انتخاب های ما برای بهترین افزونه های BuddyPress)، و فهرست کاملی را می توانید در BuddyPress.org وب سایت.

بهترین شبکه اجتماعی خصوصی؟

BuddyPress یک راه حل ساده و بسیار قابل تنظیم برای ایجاد شبکه های اجتماعی کوچک است. اگر نیاز به استفاده از یک جامعه اجتماعی با حفظ حریم خصوصی و کنترل وب سایت خود داشته باشید، ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. بهترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که یک کپی را دانلود کنید، آن را روی سرور خود نصب کنید و آن را امتحان کنید.

آیا شما کاربر بادی پرس هستید؟ نظر شما در مورد این شبکه اجتماعی برای وردپرس چیست و چه توصیه هایی برای گسترش عملکرد آن دارید؟ آیا بادی پرس را امتحان کرده اید و به این نتیجه رسیده اید که برای شما مناسب نیست؟

لطفاً پاسخ های خود را به این سؤالات در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر سؤال یا نظر دیگری در مورد BuddyPress دارید، مایلیم آنها را نیز بشنویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا